V košíku nejsou žádné položky.

Zkusit
Co jíst k snídani, když chcete zhubnout

Co jíst k snídani, když chcete zhubnout

Pokud si k snídani vyberete zdravý a přitom výživný pokrm, pomůže vám to při hubnutí a udržování zdravé tělesné hmotnosti. "Lidé vynechávají snídani, protože si myslí, že tak zmenšují příjem kalorií, do oběda už jsou ovšem úplně vyhládlí a bez energie." Vyvětluje Milton Stokes, hlavní dietolog klinického centra Sv. Barnabáše v New Yorku.

#1 Snídaní vzbudíte zažívání

Zdravé zažívání je důležitou součástí dlouhodobého hubnutí. Protože v noci spíme a nejíme, je naše tělo ve stavu půstu. Pokud do oběd nic nesníte, znamená to, že jste možná bez jídla až 18 hodin! Pokud tedy budete ráno hladovět, tělo si začne dělat zásoby, místo aby pracovalo na plné obrátky a spalovalo vše, co sníte. Zdravou snídaní nastartujete a urychlíte metabolismus a připravíte tělo na celodenní maraton. Příjem kalorií radši zmenšete tak, že sníte menší porci k obědu a večeři, a snídaně zůstane každodenním ranním rituálem.

#2 Snídaně vám dá energii

Výzkumy dokazují, že děti, které jí každý den snídani, jsou měné unavené, lépe udržují pozornost a mají ve škole lepší výsledky. To stejné platí i pro dospělé. Díky snídani budete mít přes den více energie, budete aktivnější a díky tomu táké spálíte více kalorií. Když přijdete z práce úplně vyždímaní, asi těžko si pujdete zacvičit...

#3: Při výběru snídaně buďte opatrní

Výběr pokrmů, které si dáte k snídaní, hraje důležitou roli při hubnutí. Výběrem správných pokrmů si zajistíte delší pocit sytosti, dostatečné množství energie a hlavně také předejdete pozdějšímu přejídání se. Nesprávné pokrmy naopak způsobí rychlejší pocit hladu, kolísání hladiny cukru v krvi a přebytečné množství tuků na vašem jídelníčku.

Nejlepší snídaňové potraviny jsou:

  • Nemastné bílkoviny, především vajíčka
  • Jogurt s menším obsahem tuku
  • Riccota
  • Nemastná šunka
  • Ovoce
  • Celozrný toast, ovesné vločky a jiné cereálie

Nejlépe je při snídani kombinovat nemastné bílkoviny a komplexni sacharidy, například na tvrdo uvařená vajíčka a celozrnný toast. To je pokrm s malým obsahem tuků a nízkým GI (glykemický index), který bude pomalu uvolňovat energii v průběhu celého rána a ne najednou, což by rychle způsobilo pocit hladu. Sladké musli směsi a palačinky s vysokým obsahem cukru způsobují rychlý nárust a poté také rychlý pád cukru v krvi, díky čemuž budete mít brzy opět hlad. Naopak míchané vajíčka a slanina mají příliš kalorií a nasycených tuků, které nejsou pro naše tělo zdravé.

Pokud se snažíte zhubnout je pro vás tedy nejlepší možností snídaně s nízkým GI a nízkým obsahem tuků. "Pokud vynecháváte snídani, kalorie získáte později během dne, kdy nesutále něco pojídáte a navíc k obědu a večeři sníte větší porce, protože mátě větší pocit hladu. To povede k zaručenému neúspěchu." 

 

Zdroj:

http://www.fitday.com/fitness-articles/fitness/weight-loss/fact-or-fiction-eating-breakfast-can-help-you-lose-weight.html#b

http://www.eatingwell.com/nutrition_health/nutrition_news_information/healthy_breakfast_foods_for_weight_loss